Jesteś tutaj

Nabór na stanowisko specjalista ds. służby bezpieczeństwa i higieny pracy

Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej ogłasza nabór na stanowisko: specjalista ds. służby bezpieczeństwa i higieny pracy

Znak: KP.111.6.2021

Nazwa i adres jednostki:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej

(MOPSiWR) 33-200 Dąbrowa Tarnowska, ul. Kościuszki 15a, tel. 14 657 83 83 oraz 571 336

500, 14 657 84 84 (faks) e-mail: sekretariat@mopsiwr.pl

I. Przedmiot naboru:

Stanowisko: specjalista ds. służby bezpieczeństwa i higieny pracy - umowa zlecenia, na okres od 30.07.2021r. - 31.12.2021r.

Miejsce wykonywania zlecenia: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, ul. Kościuszki 15a.

Okres zatrudnienia:

Podstawa zatrudnienia: umowa zlecenia od 30.07.2021r. – 31.12.2021r.

II. Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
  5. wykształcenie – zgodnie z § 4 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 1997 r., nr 109, poz. 704) z późn. zm. t.j:
    1. wyższe wykształcenie o specjalności „bezpieczeństwo i higiena pracy” lub studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
    2. wyższe wykształcenie i co najmniej 3 letni staż pracy w służbie bhp lub,
    3. zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 5 letni staż w służbie bhp,
    4. osoba, która była zatrudniona na stanowisku inspektora pracy w Państwowej Inspekcji Pracy przez okres co najmniej 3 lat,
  6. ukończenie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bhp, na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy ( Dz. U. z 2004r nr 180, poz. 1860 z późn. zm.,
  7. umiejętność analitycznego myślenia,
  8. komunikatywność,
  9. samodzielności działaniu,
  10. odporność na stres,
  11. zdolność negocjacji,
  12. rzetelność,
  13. znajomość wybranych zagadnień pracy pomocy społecznej, dotyczących warunków BHP w OPS,
  14. znajomość i przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.

Warunkiem zatrudnienia pracowników na stanowiskach o których mowa w ust.1, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa
i higieny pracy (Dz.U. z 1997r., nr 109, poz.704), poza spełnieniem wymagań kwalifikacyjnych, o których mowa w ust. 2 ww. Rozporządzenia jest ukończenie szkolenia w
dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bhp, na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004r. w sprawie
szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy ( Dz. U. z 2004r nr 180, poz. 1860 z późn. zm.).

III. Zakres zadań:

Do głównego obowiązku specjalisty ds. służby bezpieczeństwa i higieny pracy należy:

  1. przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
  2. bieżące informowanie zleceniobiorcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  3. udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględniania w tych planach rozwiązań techniczno – organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  4. udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
  5. opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
  6. udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe a także kontrola realizacji tych wniosków,
  7. prowadzenie rejestrów kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
  8. doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
  9. udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, który wiąże się z wykonywaną pracą,
  10. doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
  11. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
  12. współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
  13. opracowywanie instrukcji dot. BHP na poszczególnym stanowisku pracy,
  14. opracowywanie i uaktualnianie tabeli norm przydziału i okresów użytkowania środków ochrony indywidualnej,
  15. doradztwo z zakresu BHP i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie, w tym ocen ryzyka danego stanowiska,
  16. udział w dokonywaniu i aktualizacji oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy oraz opracowywanie kart ryzyka zawodowego,
  17. organizowanie i prowadzenie instruktażu nowo przyjętych pracowników w zakresie bhp,
  18. organizowanie szkolenia okresowego bhp,
  19. udział w zespole powypadkowym oraz sporządzanie dokumentacji wypadków przy pracy jak również w drodze z pracy do domu i w drodze do pracy,
  20. organizowanie działalności zespołów powypadkowych,
  21. współdziałanie z instytucjami odpowiedzialnymi za sprawy bhp,
  22. reprezentowanie Zleceniodawcy przed organami kontrolującymi,
  23. udział w opracowywaniu modernizacji i rozwoju OPS oraz przedstawianie propozycji rozwiązań zapewniających poprawę stanu BHP,
  24. wykonywanie innych, nie wymienionych powyżej zadań, wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby BHP ( Dz.U 197 nr 100, poz.704 z późn. zm.) w zakresie właściwym dla OPS.

IV. Warunki zatrudnienia:

  1. zatrudnienie w ramach umowy zlecenia od 30.07.2021r. do 31.12.2021r.
  2. miejsce wykonywania zlecenia: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, ul. Kościuszki 15a.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.

V. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys zawodowy zawierający wykaz dotychczasowych miejsc pracy oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni,
  2. list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem,
  3. oświadczenie kandydata o posiadaniu polskiego obywatelstwa,
  4. oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
  5. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  6. oświadczanie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
  7. kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz wymagany staż oraz kserokopie dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia w dziedzinie bhp dla pracowników służby BHP ( aktualne szkolenie) – potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę ubiegająca się o zatrudnienie.

Osoba zakwalifikowana do II etapu zobowiązana jest przedłożyć oryginały dokumentów.

Wszystkie dokumenty aplikacyjne: życiorys, list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie
dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)".

VI. Termin i miejsce składania dokumentów:

Etap I.

Ofertę należy składać w zamkniętych kopertach do dnia 19 lipca 2021 roku do godz. 11.00 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej w dniach poniedziałek w godzinach od 8.00 do 16.00 , wtorek – piątek od 7.30 do 15.30 (decyduje data wpływu do MOPSiWR w Dąbrowie Tarnowskiej) lub przesłać na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Kościuszki 15a, 33-200 Dąbrowa Tarnowska. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem: "Nabór na stanowisko: specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy w ramach umowy zlecenia". Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Komisja powołana do zaopiniowania kandydatów, na podstawie złożonych ofert dokona oceny spełnienia przez kandydatów wymagań niezbędnych na stanowisko: specjalista ds. służby bezpieczeństwa i higieny pracy.

Etap II.

Z każdym z kandydatów spełniających wymagania niezbędne, Komisja przeprowadzi, w uzgodnionym terminie rozmowę kwalifikacyjną. Z I i II etapu konkursu komisja przedstawi punktację z uzyskanych dokumentów i rozmowy kwalifikacyjnej oraz wybór najlepszego kandydata. Dyrektor MOPSiWR w Dąbrowie Tarnowskiej dokona wyboru kandydata na stanowisko będące przedmiotem naboru lub rozstrzyga o zakończeniu naboru bez wyboru żadnego z uczestniczących w nim kandydatów.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na:

  1. stronie internetowej oraz BIP, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej - www.mopsiwr.pl
  2. tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej.

Informacje dodatkowe

Informacje na temat naboru na stanowisko można uzyskać w siedzibie MOPSiWR lub telefonicznie tel. 14 657 83 83, lub 517 336 500. Po zakończeniu procedury naboru, osoby które nie zostały zatrudnione będą mogły odebrać swoje dokumenty aplikacyjne w godzinach pracy MOPSiWR.

Informacji o przebiegu postępowania udziela:

Pani Anna Stefańczyk - specjalista ds. kadr tel. 657 83 83 wew. 224

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej – www.mopsiwr.pl

ZałącznikWielkość
PDF icon Ogłoszenie o naborze118.78 KB
PDF icon Oświadczenie34.75 KB
PDF icon Klauzula informacyjna RODO68.65 KB

MOPSiWR w Dabrowie Tarnowskiej