Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej ogłasza nabór na stanowisko: Specjalista ds. Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
Znak: KP.111.8.2021
Nazwa i adres jednostki:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej (MOPSiWR)
ul. Kościuszki 15A, 33-200 Dąbrowa Tarnowska,
tel. 14 657 83 83 oraz 571 336 500, 14 657 84 84 (faks)
e-mail: sekretariat@mopsiwr.pl
Przedmiot naboru:
Stanowisko: specjalista ds. służby bezpieczeństwa i higieny pracy - umowa zlecenia, na okres od 01.01.2022 - 31.12.2022.
Miejsce wykonywania zlecenia: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej , 33-200 Dąbrowa Tarnowska, ul. Kościuszki 15a.
Okres zatrudnienia: Podstawa zatrudnienia: umowa zlecenia od 01.01.2022 - 31.12.2022
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- wykształcenie – zgodnie z § 4 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 1997 r., nr 109, poz. 704) z późn. zm.t.j:
- wyższe wykształcenie o specjalności "bezpieczeństwo i higiena pracy" lub studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- wyższe wykształcenie i co najmniej 3 letni staż pracy w służbie bhp lub,
- zawód technika bezpieczeństwa i higieny pracy oraz co najmniej 5 letni staż w służbie bhp,
- osoba, która była zatrudniona na stanowisku inspektora pracy w Państwowej Inspekcji Pracy przez okres co najmniej 3 lat,
- ukończenie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bhp, na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy ( Dz. U. z 2004r nr 180, poz. 1860 z późn. zm.,
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność analitycznego myślenia,
- komunikatywność,
- samodzielności działaniu,
- odporność na stres,
- zdolność negocjacji,
- rzetelność,
- znajomość wybranych zagadnień pracy pomocy społecznej, dotyczących warunków BHP w OPS,
- znajomość i przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy.
Warunkiem zatrudnienia pracowników na stanowiskach o których mowa w ust.1, Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. z 1997r., nr 109, poz.704), poza spełnieniem wymagań kwalifikacyjnych, o których mowa w ust. 2 ww. Rozporządzenia jest ukończenie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby bhp, na zasadach określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 27 lipca 2004r. w sprawie szkolenia w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy ( Dz. U. z 2004r nr 180, poz. 1860 z późn. zm.).
Zakres zadań:
Do głównego obowiązku specjalisty ds. służby bezpieczeństwa i higieny pracy należy:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- bieżące informowanie zleceniobiorcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
- udział w opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju zakładu pracy oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględniania w tych planach rozwiązań techniczno – organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
- udział w opracowywaniu zakładowych układów zbiorowych pracy, wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w ustalaniu zadań osób kierujących pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe a także kontrola realizacji tych wniosków,
- prowadzenie rejestrów kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
- doradztwo w zakresie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, który wiąże się z wykonywaną pracą,
- doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowozatrudnionych pracowników,
- współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
- opracowywanie instrukcji dot. BHP na poszczególnym stanowisku pracy,
- opracowywanie i uaktualnianie tabeli norm przydziału i okresów użytkowania środków ochrony indywidualnej,
- doradztwo z zakresu BHP i prowadzenie dokumentacji w tym zakresie, w tym ocen ryzyka danego stanowiska,
- udział w dokonywaniu i aktualizacji oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy oraz opracowywanie kart ryzyka zawodowego,
- organizowanie i prowadzenie instruktażu nowo przyjętych pracowników w zakresie bhp,
- organizowanie szkolenia okresowego bhp,
- udział w zespole powypadkowym oraz sporządzanie dokumentacji wypadków przy pracy jak również w drodze z pracy do domu i w drodze do pracy,
- organizowanie działalności zespołów powypadkowych,
- współdziałanie z instytucjami odpowiedzialnymi za sprawy bhp,
- reprezentowanie Zleceniodawcy przed organami kontrolującymi,
- udział w opracowywaniu modernizacji i rozwoju OPS oraz przedstawianie propozycji rozwiązań zapewniających poprawę stanu BHP,
- wykonywanie innych, nie wymienionych powyżej zadań, wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997r. w sprawie służby BHP ( Dz.U 197 nr 100, poz.704 z późn. zm.) w zakresie właściwym dla OPS.
Warunki zatrudnienia:
- zatrudnienie w ramach umowy zlecenia od 01.01.2022r. do 31.12.2022r.
- miejsce wykonywania zlecenia: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, ul. Kościuszki 15a.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty:
- życiorys zawodowy zawierający wykaz dotychczasowych miejsc pracy oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni,
- list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem,
- oświadczenie kandydata o posiadaniu polskiego obywatelstwa,
- oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowanego stanowiska,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczanie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
- kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz wymagany staż oraz kserokopie dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia w dziedzinie bhp dla pracowników służby BHP ( aktualne szkolenie) – potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę ubiegająca się o zatrudnienie.
Osoba zakwalifikowana do II etapu zobowiązana jest przedłożyć oryginały dokumentów.
Wszystkie dokumenty aplikacyjne: życiorys, list motywacyjny powinny być opatrzone klauzulą: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)".
Termin i miejsce składania dokumentów:
Etap I.
Ofertę należy składać w zamkniętych kopertach do dnia 17.12.2021 roku do godz. 15.30 w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej w dniach poniedziałek w godzinach od 8.00 do 16.00 , wtorek – piątek od 7.30 do 15.30 (decyduje data wpływu do MOPSiWR w Dąbrowie Tarnowskiej ) lub przesłać na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Kościuszki 15a, 33-200 Dąbrowa Tarnowska. Koperta powinna być opatrzona dopiskiem "Nabór na stanowisko: specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy w ramach umowy zlecenia". Dokumenty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Komisja powołana do zaopiniowania kandydatów, na podstawie złożonych ofert dokona oceny spełnienia przez kandydatów wymagań niezbędnych na stanowisko: specjalista ds. służby bezpieczeństwa i higieny pracy.
Etap II.
Z każdym z kandydatów spełniających wymagania niezbędne, Komisja przeprowadzi, w uzgodnionym terminie rozmowę kwalifikacyjną. Z I i II etapu konkursu komisja przedstawi punktację z uzyskanych dokumentów i rozmowy kwalifikacyjnej oraz wybór najlepszego kandydata. Dyrektor MOPSiWR w Dąbrowie Tarnowskiej dokona wyboru kandydata na stanowisko będące przedmiotem naboru lub rozstrzyga o zakończeniu naboru bez wyboru żadnego z uczestniczących w nim kandydatów.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na:
- stronie internetowej oraz BIP, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej - www.mopsiwr.pl
- tablicy informacyjnej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej.
Informacje dodatkowe:
Informacje na temat naboru na stanowisko można uzyskać w siedzibie MOPSiWR lub telefonicznie tel. 14 657 83 83, lub 517 336 500. Po zakończeniu procedury naboru, osoby które nie zostały zatrudnione będą mogły odebrać swoje dokumenty aplikacyjne w godzinach pracy MOPSiWR.
Informacji o przebiegu postępowania udziela:
Pani Anna Stefańczyk - specjalista ds. kadr tel. 14 657 83 83 wew. 224
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej i Wsparcia Rodziny w Dąbrowie Tarnowskiej – www.mopsiwr.pl